 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Dragon
Administrator
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Area 11
|
Wysłany:
Pią 20:44, 27 Mar 2009 |
 |
Wstęp
Umiejętności postaci są bardzo ważne w Mortal Online i to umiejętności postaci, a nie level decydują o tym, co możesz, a czego nie możesz w grze. System zdolności jest bardzo dynamiczny, oznacza to, że różne atrybuty wpływają na siebie na wzajem. To daje graczowi możliwość na pełną kontrole nad zdolnościami postaci. Niestety ten system na początku może wydawać się skomplikowany szczególnie jeśli o nim czytamy, ale patrzcie na każdą część systemu z osobna:
Cechy:
Cechy postaci w grze "Mortal Online" są podzielone na grupy. Tutaj trzy najważniejsze z nich, wraz z opisem:
Podstawowe atrybuty czyli twoje imię, imię twojego "deva?", rasa, płeć itp. Wiele z tych atrybutów będzie niezmienna, albo w ostateczności będą się zmieniać bardzo rzadko.
Główne atrybuty to cechy takie jak siła, zręczność, inteligencja itp. Te atrybuty "określają twoją postać" i dają jej możliwość do trenowania pewnych umiejętności i podwyższania innych. Zaczynasz grę z pewnym limitem punktów, które rozkładasz na poszczególne cechy, a potem w trakcie gry będziesz powoli rozwijał cechy swej postaci używając różnych umiejętności. Także, podnosząc poziom jakiegoś atrybutu, będziesz lekko podnosił wartość umiejętności z nim związanych. Aczkolwiek podstawowe cechy mają "czapkę", to oznacza że gdy osiągniesz ustaloną liczbę punktów nie będziesz mógł ich dodawać, przynajmniej w zwykły sposób.
Dla wyjaśnienia, aby zwiększyć swoją siłę będziesz musiał odjąć punkty od np. zręczności, lub innego atrybutu. To oznacza, że nigdy nie będziesz mógł mieć wszystkich atrybutów "na maxa", lepiej będzie dla ciebie jeśli wybierzesz co będzie mocną strona twojej postaci, a co jej słabością.
Reasumując:
1. Podstawowe cechy rozwijają się, gdy postać używa umiejętności z nim związanych. (dla przykładu - strzelając łukiem zwiększamy swą zręczność)
2. Podstawowe cechy posiadają ograniczenie rozwoju
Cechy poboczne postaci, to te które wynikają z cech podstawowych, czyli np. Życie, Mana, szybkość etc. Dodatkowo umiejętności również mogą wpływać na cechy poboczne.
Umiejętności
W "Mortal online" są dwa główne rodzaje umiejętności, czyli główne i poboczne.
Główne Umiejętności
Główne umiejętności są najbardziej podstawowymi w grze, ale również fundamentem, dla reszty drzewa umiejętności. Każda postać ma te umiejętności na początku, ale aby je podnieść trzeba trenować.
Inne główne umiejętności odblokowują inne umiejętności poboczne
na drzewie umiejętności; dla przykładu, gracz będzie musiał trenować "Akrobatykę", aby mieć możliwość nauczenia się umiejętności pobocznej "Wspinaczka". Umiejętności główne podobnie do głównych cech, mają nałożone na siebie ograniczenia rozwoju, więc niemożliwym jest, aby rozwinąć każde z nich do ostatniego poziomu. Zadaniem gracza jest, aby znaleźć odpowiedni balans, dla rozwoju swojej postaci i decydować o tym, które umiejętności trenować, a których nie.
Umiejętności Poboczne
Umiejętności poboczne stanowią "gałęzie" drzewa umiejętności i jest ich naprawdę bardzo dużo. Są one wielką liczbą umiejętności które łączą się ze sobą w bardzo skomplikowany sposób. W grze umiejętności poboczne odkrywane i uczone będą za pomocą książek, treningu i/lub dzięki magi, oraz artefaktom. Warunkiem, aby móc nauczyć się jednej z umiejętności pobocznych może być inna umiejętność poboczna, umiejętność główna, każdy atrybut i każda kombinacja tych warunków.
Dla wyjaśnienia, nauczenie się "Robienia zaawansowanych trucizn", może wymagać od gracza nauczenia się "Wiedzy o zwierzętach", która z koleij jest oparta na "Zoologi", tak samo jak "tworzenie trucizn" jest oparte na "Podstawowej wiedzy o roślinach", a ta umiejętność jest oparta na botanice.
Główna różnica pomiędzy umiejętnościami głównymi, a pobocznymi jest taka iż umiejętności poboczne nie mają ograniczeń rozwojowych.
Gracz może uczyć swą postać umiejętności pobocznych ile sobie zażyczy, ale umiejętności poboczne jakich bohater może się nauczyć są ograniczone przez jego cechy, oraz umiejętności główne. To ograniczenie oznacza, że nie trenując umiejętności głównych, albo atrybutów gracz może stracić możliwość korzystania z którejś umiejętności pobocznej.
Aczkolwiek, "should the prerequisites once again be met it can be used as before" (Co oznacza, że gracz nie musi go trenować jeszcze raz).
W skrócie w MO można badać Drzewo umiejętności bez obawy, że się utknie, gracz będzie mógł zawsze cofać swoje decyzje i wracać do nich, ale będzie na to potrzebował troszkę czasu.
Kategorie Umiejętności
Każda umiejętność w Mortal Online jest albo "Um. Akcji", albo "Um. Nauki". Wyjątkami są niektóre Um. poboczne, które określa się mianem "Deva".
Umiejętności Akcji
Umiejętność Akcji jest rozwijana podczas grania. Używanie miecza rozwija umiejętność posługiwania się nią (oraz w mniejszym znaczeniu, zręczności i atrybuty, które są połączone z umiejętnością jak na przykład “1H swords” – miecz jednoręczny, “Light Weapons” – lekka bron, “Strength” – siła czy “Dexterity” – zręczność”)
Umiejętności Nauki
Umiejętność Nauki jest wykształcana poprzez “czytanie książki” lub “nauki w głowie” w sensie rozwijania intelektualnego. Zas na co potrzeba czasu w zależności od poziomu trudności, im trudniejsza umiejętność tym potrzeba więcej czasu by ja opanować. Mozna rozwjiac w sobie tylko jedna umiejętność na raz, lecz nie ma limitu liczby umiejętności gdyż wszystko jest w rekach gracza i to od niego zależy czy poświeci swój czas i chęci by wypracować taka czy inna umiejętność. Mimo ze większość Umiejętności Nauki jest ćwiczona biernie to istnieje możliwość by rozwijać je w wybranych momentach w grze jak na przykład Umiejętność Nauki “Zoologia” może osiągnąć wyższe stadium kiedy odkryjesz nowe stworzenie w grze. ( Oznacza to bowiem, ze Umiejętność Nauki nie musi być praktykowana przez cały czas a może to być jakiś nowo odkryty element w grze).
Umiejętność Deva
Niektóre z drugorzędnych umiejętności są nazywane Deva Skills (Deva oznacza, ze wszystkie postacie na twoim koncie będą wspierać siebie na wzajem korzystając wspólnie z Umiejętności Deva). Kiedy jedna z postaci ulepszy jedna Umiejętność Deva to każda z postaci gracza będzie czerpać korzyści z tego treningu. Jak wszystkie drugorzędne umiejetnosci maja pewien warunek wstępny, który nie oznacza ze każda postać będzie mogla z niego korzystać lecz ta umiejętność będzie czekać do czasu aż owa postać będzie jej godna (czyt. Wyćwiczona).
Wybór Klasy oraz jej ograniczenia
Klasy w Mortal Online będą działać na innej zasadzie niż w większości obecnych MMORPGow. Jako gracz nie rozpoczynasz przygody w Mortal Online jako specyficzna klasa, aczkolwiek masz wybór by zadecydować o detalach swojej postaci jak rasa, wiek, płeć itd co pomoże tobie by przeistoczyć się w jedna ze specyficznych ras lub własną indywidualna rasę. Specyficzne klasy są kierowane przez specjalne Gildie w grze ( w znaczeniu “Traditional” labour – tradycyjny pracownik lub “professional guilds” jak na przykład gildia kupiecka związana z handlem, gildia kowalska lub złodziejska i wiele inne) gdzie musisz wysłać ogłoszenie by dostać się do gildi oraz otrzymać potwierdzenie ze strony gildi by cieszyć się mianem specyficznej klasy (z możliwością ujawnienia status publicznie lub nie).
Klasy będą wymagać różnych form umiejetnosci, atrybutów lub nawet czasem reputacji, status społecznego lub bogactwa. W istocie będziesz musiał wybrać poszczególne atrybuty i/lub umiejetnosci, z których będziesz czerpać korzyści tak długo aż twoja postać w grze będzie wykonywać wyznaczone przez rodzaj klasy cele. Wszystko zależy od Ciebie czy poświecenie przyniesie korzyści lub ich nie przyniesie. Tak wiec jeżeli zaczniesz grę z chęcią bycia rycerzem to będziesz musiał korzystać w większości czasu z miecza by twoja postać mogla wytrenować się w posługiwaniu miecza. Jeżeli zaś przestaniesz używać miecza to poziom zaawansowania w "machaniu" mieczem będzie malec. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon dnia Pon 14:15, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Czw 0:26, 04 Cze 2009 |
 |
Dragon dokończył tłumaczyć Warto przeczytać
( Thx Dragon :> ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ziben
Nieumarły
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:57, 04 Cze 2009 |
 |
ja mam tylko nadzieję że z głową ograniczą skillcapa żeby ludzie nie robili mago-wojo-kowalo-alchemio-złodzieji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:04, 04 Cze 2009 |
 |
Nie da sie bo umiejętności nietrenowane będą spadać więc jak wojownik zacznie trenować skile to mu spadną z walki w ręcz Podoba mi się to rozwiązanie nie powiem  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Silent
Czarny Rycerz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 137 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
|
Wysłany:
Pią 23:50, 05 Cze 2009 |
 |
Cytat: |
Jeżeli zaś przestaniesz używać miecza to poziom zaawansowania w "machaniu" mieczem będzie malec. |
Czyli jak sobie zrobie 1-2 tygodniową przerwę to skille mi się wyzerują? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Sob 0:05, 06 Cze 2009 |
 |
Nie wyzerują a zmaleją Po prostu zlamiejesz xD |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ziben
Nieumarły
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 10:30, 06 Cze 2009 |
 |
Nie wyzerują, jeżeli nie będziesz zalogowany. To będzie bardziej działało w tę stronę aby ujażmić skillo-skoczków czyli ktoś jest hardkorem i trenuje całe dnie walkę na miecze. Później walka na miecze mu się nudzi i zaczyna badać roślinki, automatycznie jego ręce zamiast operować rękojeścią badają bardzo mientkie liście. Ręce wychodzą z wprawy dlatego skill pewnie będzie spadał o 0.1 co jakiś czas. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 10:38, 06 Cze 2009 |
 |
Tak jak mówi Ziben jak nie jesteś zalogowany to skill ci nie bedzie spadać, ale jak bedziesz online i zamiast tej nieszczęsnej walki mieczem zaczniesz trenować rzut firebalem to twój skill z mieczy będzie spadał. Jak dla mnie świetne rozwiązanie nie potrzeba dzięki temu żadnych skillcapów itp |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ziben
Nieumarły
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:21, 06 Cze 2009 |
 |
ale skillcap też działa na tej zasadzie - jeden kosztem drugiego. skillcap musi być bo skilla na 100% da się utrzymać - powalczyć raz dziennie pół godzinki a reszte dnia przeznaczyć na koszenie fireballami wszystkiego dookoła. tak jak wspominałem wcześniej :
Cytat: |
żeby ludzie nie robili mago-wojo-kowalo-alchemio-złodzieji. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:36, 06 Cze 2009 |
 |
No teoretycznie się da nie wiadomo na jakiej zasadzie ma działać obniżanie umiejętności (może im większa tym szybciej spada). Po za tym to co tu mówisz czyli trenowanie i tego i tego zabierać bedzie kupę czasu czyli jest to propozycja do nolifów raczej . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ziben
Nieumarły
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:49, 06 Cze 2009 |
 |
Osobiście nie wyobrażam sobie typa (nawet no lifa) z wytrenowanymi bojówkami (tj. walka mieczem, łukiem, obuchami, pięściami), wytrenowaną magią, wytrenowanym oswajaniem zwierząt, alchemią i paroma innymi. Toć to by był czołg, którego ciężko by było udupić w pół naszej gildii. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:01, 06 Cze 2009 |
 |
Nie wydaje mi się z resztą takie coś będzie nie możliwe, a co do walki z nim pamiętaj że tu liczą sie też twoje umiejętności a nie tylko skile ;p. Tutaj nawet koks z wszystkimi skilami na 100 może przegrać z kimś kto dopiero co założył chara jeśli nie umie grać  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ossur
Szczur
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:29, 06 Cze 2009 |
 |
Ziben napisał: |
Osobiście nie wyobrażam sobie typa (nawet no lifa) z wytrenowanymi bojówkami (tj. walka mieczem, łukiem, obuchami, pięściami), wytrenowaną magią, wytrenowanym oswajaniem zwierząt, alchemią i paroma innymi. Toć to by był czołg, którego ciężko by było udupić w pół naszej gildii. |
Widać nie grałeś w Darkfalla :p |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Artex
Nekromanta
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:38, 06 Cze 2009 |
 |
ossur napisał: |
Ziben napisał: |
Osobiście nie wyobrażam sobie typa (nawet no lifa) z wytrenowanymi bojówkami (tj. walka mieczem, łukiem, obuchami, pięściami), wytrenowaną magią, wytrenowanym oswajaniem zwierząt, alchemią i paroma innymi. Toć to by był czołg, którego ciężko by było udupić w pół naszej gildii. |
Widać nie grałeś w Darkfalla :p |
Widać nie, ja też nie grałem, ale mógłbyś powiedzieć co to ma do rzeczy?
Ogólnie zapowiada się ultra-unikalny skill system, zobaczymy jak sprawdzi się w praniu. Wiadomo jak to jest z skomplikowanymi systemami... Jedna mała luka i...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ossur
Szczur
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:07, 06 Cze 2009 |
 |
no bo widzisz w darkfallu można mieć wszystkie skille na maksa wykoksane |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|