Autor |
Wiadomość |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Nie 16:28, 10 Maj 2009 |
 |
Jak pokazuje nam prezentacja w PP Mortala będzie oddane nam aż...
140Mln KOMBINACJI TWORZENIA BRONI !!!!
Myślę, że Star Vault powinno za to dostać górę złota i cukierków ; )
Jest to ogromna liczba, każdy będzie mógł mieć swój własny styl...
a liczba 140Mln ( dokładnie 142.662.744 ) jest liczbą ilości kombinacji samych broni ! Nie ma jeszcze mowy o zbrojach : ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:46, 10 Maj 2009 |
 |
Nic dodać nic ując ciekawe tylko czym będą się różniły takie bronie bo w takim diablo to można było znaleźć podobne ilości różnych od siebie sztyletów ;p. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Artex
Nekromanta
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:03, 11 Maj 2009 |
 |
Kombinacjami radzę nie szpanować. Co może np. znaczyć 10 mln kombinacji? Liczba robi wrażenie?
Załóżmy że broń może mieć dmg w zakresie od 1 do 100 (podane z myślnikiem). Czyli np. 50 - 70 dmg. To już mamy 10k kombinacji.
Teraz załóżmy że broń przyjmuje jedną z dziesięciu postaci (sztylet, miecz, topór.....). To już w sumie 100k kombinacji.
Teraz jeszcze bonusy... załóżmy że mamy 100 różnych bonusów, każda broń może mieć jeden taki. Kombinacji samych bonusów jest 100. W sumie mamy już 10kk kombinacji broni.
A na tym nie musi być koniec...
Każdy Hack&Slash, i dziś praktycznie większość cRPG mus mieć generator broni. Gdyby to było 140mln różnych wyglądów broni to oddałbym Gwiazdkom hołd i modlił się do nich przed snem, ale im więcej czynników wpływa na broń, tym więcej można sobie doliczyć do tej magicznej liczby różnych kombinacji. W Diablo było podobnie, ale gdyby twórcy chełpili się czymś takim, można zgadywać jak by zareagowali gdyby ktoś pokazał im moc ich generatora pokazując dwie dokładnie takie same bronie z różnicą np. 1 dmg . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Pon 17:06, 11 Maj 2009 |
 |
Każdy czynnik zewnętrzny tak jak napisałeś, będzie oddziaływał na daną broń. 142Mln to naprawdę dużo i każdy będzie mógł mieć swój własny, unikalny styl. Jeśli mi doliczysz takie czynniki do 142 mln to ja ci złożę hołd  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Artex
Nekromanta
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:59, 11 Maj 2009 |
 |
Hahhaaah .
Wydałeś na siebie wyrok.
Za przykład wezmę sobie Diablo.
Mamy bronie osiągające dmg od 1 do 500, daje to 500^2, czyli 250000 kombinacji. Mamy już 250k kombinacji.
Teraz mamy dmg specjalny, w Diabełku były dwa rodzaje, na nieumarłych i demony, tu wezmę tylko jeden. Był to mnożnik procentowy, od 1% - 200% (nigdy nie widziałem 200%, ale nie wiem ile osiąga, to jest przykład) dodatkowych obrażeń do [czegośtam]. daje nam to 200 dodatkowych kombinacji. 250k * 200 = 50000k = 50kk kombinacji (50mln).
Teraz... może... O tak - Ochrona przed żywiołami. Załóżmy że w moim świecie są 4 żywioły (zgadnijcie jakie ), każdy bonus odporności osiąga wartość od 1 - 100. czyli jedna odporność to 100, ale mamy cztery więc 100^4, czyli 100000000 = 1kkk <lol>.
Podsumujmy: 50kk * 1kkk = 50kkkkkk = 50 000 000 000 000 000. kombinacji. 50 * 1000^5 = 50 * 10^15 = 5 * 5^16 (5 i szenaście zer).
Jedyne 50 Biliardów kombinacji...
Teraz wyobraź sobie że piszę własną grę i reklamuję ja w ten sposób. Niepowtarzalne przedmioty - aż 50 Biliardów kombinacji!
A teraz wyobraź sobie zawód człowieka który ściąga taki produkt i zauważa że ze całe 50 Bili to liczenie ziaren piasku na pustyni, bo każda z broni posiada tylko 6 różnych parametrów, 4 osiągają wartość od 1- 100, jeden od 1 - 200, a ostatni od 1 - 500. I to wystarczy, żeby można się było pochwalić. Dodaj jeszcze prosty generator liczb losujący przy wypadaniu przedmiotu. W dodatku każda broń wygląda tak samo! Ale to nie zmienia faktu że jest ich tak dużo (właściwie to nie ma, ale mogłoby być).
Oczywiście (mam nadzieję) że Gwiazdy nie liczą tego w ten sposób, doliczają tutaj bardzo różnorodne wyglądy, różne bonusy nie określające się w przedziałach liczbowych, atuty i tak dalej...
Ale mam nadzieję że udało mi się wykazać, że chwalenie się ilością możliwych broni to nic specjalnego.
Mógłbyś mi pokazać źródło tej informacji? Chętnie bym poczytał jak twórcy liczą te bronie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Pon 20:21, 11 Maj 2009 |
 |
Mam cie Twórcy biorą nie takie łączenia. Im chodzi o to że np. możesz od toporu wziąść trzonek i przymocować do niego inne ostrze Żadne DMG tu się nie liczą. Źródło ? Prezentacja w PP którą zrobili twórcy. Przeczytaj recenzję Myszoraka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Artex
Nekromanta
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:28, 11 Maj 2009 |
 |
Shini napisał: |
Mam cie Twórcy biorą nie takie łączenia. Im chodzi o to że np. możesz od toporu wziąść trzonek i przymocować do niego inne ostrze Żadne DMG tu się nie liczą. Źródło ? Prezentacja w PP którą zrobili twórcy. Przeczytaj recenzję Myszoraka. |
O_o.
Masz mnie, tutaj wysiadam... Ale nawet jeśli... Ile ma być różnych rodzajów tych elementów? Trzonek, jelec, ostrze itd.? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Shini
Administrator
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lututów
|
Wysłany:
Pon 20:30, 11 Maj 2009 |
 |
Prawdopodobnie:
Trzonki - Kij, pałka, laska ( -_- ), maczuga etc.
Ostrze - Siekierka ? Lanca, pika itd.
I ten element na samym dole Który jest np. w mieczach... zawsze zapomnę nazwy (rękojeść- przyp. Skorpion).
Myślę że będą też dodatkowe elementy takie jak np.
Dodatkowe ostrze bądź kolec. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Artex
Nekromanta
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:43, 11 Maj 2009 |
 |
Skorp/Shin@ Chyba chodzi o głownie. ( I ten element na samym dole Który jest np. w mieczach- chyba jednak o rękojeść- Skorpion)
No, ale chyba będzie fajnie : ). Zapowiada się taki system kowalstwa jak nigdzie indziej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Reqler
Nieumarły
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 67 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szwecja
|
Wysłany:
Pon 21:53, 11 Maj 2009 |
 |
Naprawde w to wierzycie? Fanboye jakies glupoty napisaly albo goscie probuja skupic na sobie uwage cieknacych slina "poszukiwaczy przygod", jesli faktycznie bedzie tak jak Shini mowi to zgole sobie wlosy z nog : P |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Myszorak
Nieumarły Nekromanta
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:04, 11 Maj 2009 |
 |
Jestem w trakcie tłumaczenia całej prezentacji i wczoraj właśnie przetłumaczyłem fragment o craftingu i jak na razie powiem tylko tyle, że NIE będzie to kombinacja znana z diablo . Bardziej pasuje tu opcja Shiniego, ale na razie nic więcej nie zdradzę jak zrzucę całą prezentacje to sobie przeczytacie :p.
P.S Reqler radzę ci zacząć ostrzyć maszynkę do golenia bo zapowiada się naprawdę rewolucja jeśli chodzi o crafting i nie mówię tu tylko o samym robieniu przedmiotów, ale na razie ciiii.....  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|